Gazelle Grenoble C5 Belt disc HMB

  • Framemodel Hoog, Laag
  • Framemaat 46, 49, 53, 57, 61
  • Wielgrootte 28
  • Family Grenoble
  • Frame omschrijving Stabiel lichtgewicht oversized aluminium frame met 68,5° balhoofdhoek en 69,5° zithoekgeometrie voor een rustig en comfortabel rijgedrag. Lage instap frame met fraaie lage en ruime instap, enkele buis en geïntegreerde kabels.
  • Frame materiaal aluminium
  • Gewicht in kg 24.2 kgs
  • Beschikbare kleuren van de fiets  Dust glans
  • Banden Schwalbe Energizer Plus, 47-622
  • Voorvork materiaal aluminium
  • Bagagedrager Aluminium MIK-systeem drager
  • Voorvork vering binnenbalhoofd
  • Stuur omschrijving aluminium, comfort gebogen model
  • Zadel Selle Royal Loire
  • Kettingkast model Kunststof, Belt aandrijving
  • Band kleur zwart / bruin, zwart
  • Velgen Rodi Viper disc
  • Type fiets Elektrische fietsen
  • Slot omschrijving Ringslot met optie voor een insteekslot om je fiets vast te zetten voor extra veiligheid
  • Handvatten Gazelle Aero leder
  • Slot AXA Defender
  • Koplamp type Gazelle Fendervision
  • Stroom verlichting accu
  • Ebike systeem Bosch
  • Motor locatie midden
  • Accu type Li-ion
  • Max. snelheid (km/u) 25 km/h
  • Accu locatie geïntegreerd in frame
  • Aantal ondersteuningsniveaus 4
  • Motor type Bosch Active Line Plus 3.0 (50Nm)
  • Koppel 50 Nm
  • Accu systeem Bosch
  • Display model Bosch Intuvia LCD midden
  • Sensor e-bike rotatiesensor, snelheidssensor, trapkrachtsensor
  • Display locatie middendisplay
  • Prijs vanaf €3399,- (met 400,-wh accu)
  • Meerprijs €200,- (500wh accu)

Ontdek de Grenoble C5 Belt disc HMB

Deze alleskunner met de extra krachtige en geruisloze Bosch middenmotor is ideaal voor zowel de dagelijkse tocht als de lange afstanden. De motor ondersteunt moeiteloos, zowel op vlak als op heuvelachtig terrein.
Met de special  nieuw ontwikkeld Shimano nexus 5 (e-bike) naaf rijdt deze Grenoble soepeler  en heeft een betere verdeling qua versnelling.

De naaf heeft minder versnellingen omdat er bij een e-bike veel minder behoefte is aan (veel) versnellingen. Je ziet vaak dat er niet meer dan 3 versnellingen worden gebruikt, vaak zelfs maar 1 of 2 versnellingen. Dit omdat de motor zo krachtig is en je vaak binnen no-time al tussen de 20 en 25 km per uur fietst. Het gaat bij de versnellingen van een e-bike dan ook meer om het verschil tussen de lichtste en zwaarste versnelling, ook wel het bereik van de naaf genoemd. Dit is bij de Nexus 5 bijvoorbeeld groter dan de Nexus 7 ondanks dat hij 2 versnellingen minder heeft.

Waarom is deze versnellingsnaaf speciaal voor elektrische fietsen?

De Shimano Nexus 5 versnellingsnaaf is het nieuwste model van Shimano. E-bike motoren worden steeds krachtiger en daar hebben de versnellingsnaven vaak onder te lijden. De nieuwe 5 versnellingsnaaf is veel duurzamer dan de al bestaande naven, dit komt doordat alle interne onderdelen groter, sterker en robuuster zijn gemaakt.

Bij de 3, 7 en 8 versnellingsnaven komt het vaak voor dat deze minder goed schakelen op e-bikes. Dit is vooral het geval wanneer er ‘onder belasting’ wordt geschakeld, dit betekent dat je zelf trapt en/of je motor aan staat (en dus ook kracht geeft). De motor is hierin vaak een lastig aspect voor de versnellingsnaaf, oftewel de motor kan dit niet altijd goed aan. Hierdoor gebeurt het regelmatig dat de naaf niet schakelt op het gewenste moment. Met de Nexus 5 is dit totaal anders, deze kan namelijk wel onder belasting schakelen. Bij de Shimano Nexus 7 naafversnelling worden vaak de 3e, 4e en 5e versnelling gebruikt, maar tegelijkertijd merk je ook veel weerstand in deze versnellingen.